Проект, який понад три роки, ще за мого головування в Комітеті ВР, розроблявся спільно з провідними експертами, пережив не одну спробу вихолостити з нього прогресивні норми, нарешті схвалений парламентом.
Попереду ще доопрацювання в Комітеті, 2-е читання і ухвалення в цілому.
Це компромісний варіант, Закон не ідеальний, але що надзвичайно важливо: Україна зробила важливий крок від освітньої системи виховання гвинтиків для застарілого механізму до освітньоі системи, в якій держава прагне дати своїм громадянам та громадянкам можливість розкрити свої можливості завдяки освіті.
Права здобувача освіти, а не системи, вперше поставлені в центр Закону.
Вперше урівнюються в правах всі форми здобуття освіти.
Вперше в Законі приписана освіта для дорослих - ми усвідомлюємо, що отримати одну професію на все життя в світі, що постійно змінюється, практично не можливо.
Вперше надаються реальні засади для автономії навчальних закладів і педагогічної свободи освітян.
Вперше Закон створює механізм реального контролю якості освіти - бо за чинним законом управління освіти самі забезпечують освітній процес і самі себе контролюють.
Вперше створюється інституційний майданчик, який має поєднати вимоги роботодавців і ринку праці з стандартами вищої освіти, щоб випускники вишів не виходили з університетів і не чули "а тепер забудь, все що вчив..."
З цього закону починається Нова українська школа, якісне реформування професійно-технічної освіти та завершення реформи вищої освіти.
Факт-ліст - коротке резюме Закону розміщено на сайті МОН: http://mon.gov.ua/…/materiali-do-zakonu-ukrayini-pro-osvitu…
Дякую депутатам за це історичне рішення. Адже чинний Закон "Про освіту" ухвалювався ще за СРСР (в червні 1991).
А ми працюємо, допомагаємо готувати закон до 2 читання.
Оригінал
|