Головна
  />
САЙТ ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЛЕБЕДИНСЬКОЇ КАТЕРИНИ ОЛЕКСАНДРІВНИ. Понеділок, 29.04.2024, 00:51



Вітаю Вас Гість | RSS
Головна
Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [1]

Міні-чат
200

Корисні посилання


Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Мої файли

Виховна робота в класі
14.08.2016, 09:49

Питання для аналізу виховної роботи у класі

1. Аналіз ефективності визначення цілей та планування виховного процесу в класі в минулому році.

1.1.      Результати виконання виховних завдань минулого року, доцільність їх постановки, дієвість ідей, що використовувались під час планування.

1.2.      Правильність вибору основних напрямів, змісту, форм і методів роботи, засобів педагогічного впливу, прийомів залучення учнів до діяльності та спілкування.

2. Аналіз розвитку учнів класу.

2.1.      Рівень вихованості учнів, особливості їх морально-етичного, естетичного, інтелектуального та фізичного розвитку (вказати, які чинники найбільше вплинули на ці процеси).

2.2.      Розвиток пізнавальних інтересів та творчих здібностей учнів, які виявляються в інтелектуальній, художньо-естетичній, трудовій та іншій діяльності.

2.3.      Рівень знань, умінь і навичок учнів класу, їхня успішність (бажано порівняти з результатами минулих років).

2.4.      Зміни у мотиваційно-споживчій сфері (динаміка навчальних мотивів, мотивів участі у життєдіяльності класу, навчального закладу, прояви «нових» потреб учнів тощо).

2.5.      Сформованість в учнів потреби займатися самовихованням.

2.6.      Зміни в соціокультурному розвитку учнів (розвиток культури спілкування, правової, інтелектуальної, художньої, екологічної, фізичної культури,  культури сімейно-родинних відносин, економічної культури та культури праці; адаптованість до сучасного життя; розвиток самостійності, уміння благотворно впливати на соціум; формування культури життєвого самовизначення).

2.7.      Успіхи та досягнення учнів класу, їхні особисті досягнення, прояв їхніх індивідуальних особливостей.

2.8.      . Учні «групи ризику» (їхні індивідуальні особливості, запити, мотиви вчинків, вплив на них найближчого соціального оточення; найбільш дієві форми роботи з ними; завдання щодо виховання цих учнів та корекції їхньої поведінки; прогнозування соціалізації цих учнів у майбутньому).

3.         Аналіз динаміки соціального розвитку учнів.

3.1.      Особливості відносин учнів класу із соціумом, що їх оточує, найбільш помітні зміни у цих відносинах, що відбулися протягом минулого навчального року.

Які чинники (умови) особливо вплинули на ці зміни.

3.2.      Основні ціннісні орієнтації учнів класу, особливості їхнього ставлення до людей, праці, навчання, навчального закладу, класу тощо.

3.3.      Зміна кола найбільш значущих учнів класу. Хто для них є (стає) найбільш значущим. Якою мірою найближче соціальне оточення (батьки, однокласники), заняття в гуртках, секціях та інших об'єднаннях впливають на процес соціалізації учнів та його результати.

3.4.      Хто і що впливає на розвиток особистості учня, на формування його особистісних якостей, творчих здібностей і талантів.

3.5.      Яку роль у соціальному розвитку учнів відіграє класна спільнота.

4.         Аналіз розвитку колективу класу.

4.1. Соціально-психологічний мікроклімат у класі. Які чинники (люди, умови) впливають на його створення? Особливості морально-психологічного клімату в класі: характер взаємовідносин учнів (тактовність, ввічливість, увага та повага один до одного, особливості стосунків хлопців та дівчат, доброзичливість, колективізм, стосунки взаємної відповідальності, турботи тощо); домінуюче ставлення учнів до вчителів, навчального закладу, особливості спілкування у класному колективі.

4.2.      Соціометрична, рольова та комунікативна структури класу, рівень розвитку колективних взаємовідносин і колективної творчої діяльності, ступінь залученості учнів до життєдіяльності класу, процесу планування, організації та аналізу спільної діяльності.

4.3.      Розвиток громадської активності учнів (ступінь їхньої ініціативності, творчості, організованості, самостійності, участі у самоврядуванні класу).

4.4.      Зміни складу класу, які відбувалися протягом року, індивідуальні особливості «нових» учнів, їх адаптація та інтеграція у класний колектив.

4.5.      Особливості громадської думки класу, вплив колективу на інтереси та поведінку окремих учнів. Хто (що) найбільше впливає на громадську думку класу.

5.         Аналіз організації виховного процесу в класі та визначення ефективності виховної роботи класного керівника.

5.1.      Що зі змісту виховних заходів було найкраще сприйнято учнями? У яких справах вони брали участь із найбільшим задоволенням? У яких проявили себе активними організаторами? А до яких залишились байдужими? У яких були пасивними? Чому?

5.2.      На скільки вдалою була послідовність класних заходів у минулому навчальному році?

5.3.      Яка діяльність позитивно вплинула на формування в учнів свідомої дисципліни та відповідального ставлення до навчання й праці?

5.4.      Які методи, форми роботи та засоби її організації найбільш позитивно вплинули на розвиток учнів?

6.         Аналіз участі учнів класу у життєдіяльності навчального закладу.

6.1.      Основні мотиви участі учнів класу в загальношкільних заходах, ступінь їх зацікавленості в роботі та залученості до життєдіяльності навчального закладу, активність і результативність (в контексті розвитку особистості школярів) участі членів класного колективу у загальношкільних справах.

6.2.      Участь учнів класу в шкільному самоврядуванні, організаторській діяльності, роботі шкільних гуртків, клубів та інших об'єднань, вплив цієї діяльності на виховання і розвиток особистості учнів.

7.         Аналіз педагогічної взаємодії учнів класу з батьківським активом.

7.1.      Частота і характер контактів із сім'ями учнів.

7.2.      Зміна ставлення батьків до навчального закладу протягом навчального року.

7.3.      Вплив батьків учнів на виховну діяльність класу (формулювання соціального замовлення, висування вимог до змісту й організації педагогічного процесу, планування та проведення класних справ і заходів).

7.4.      Результативність педагогічної просвіти батьків та інформування їх про хід і результати навчально-виховного процесу (залежно від змісту і форм його організації).

7.5.      Результативність організації батьківських зборів у класі.

7.6.      Ефективність індивідуальної роботи з батьками.

7.7.      Особливості взаємодії з батьківським активом (батьківським активом навчального закладу, радою батьків класу).

7.8.      Результати педагогічних спостережень за вихованням у сім'ях учнів класу, участю батьків у підготовці дітей до сімейного життя.

7.9. Взаємодія з «проблемними» сім'ями, що потребують особливої уваги педагогів.

8. Аналіз організації педагогічної взаємодії дорослих, що працюють з учнями класу.

8.1.      З ким із педагогічних, медичних, соціальних працівників

та представників інших сфер здійснювалась виховна взаємодія?

8.2.      Хто із дорослих, що працюють з учнями класу, справляє значний вплив на виховання і розвиток учнів?

8.3.      Якою мірою класному керівнику вдалося організувати взаємодію педагогів, що навчають і виховують учнів класу?

8.4.      Які методи педагогічної взаємодії дорослих були найбільш

ефективними?

9.         Висновки.

9.1.      Досягнення і знахідки, накопичений позитивний досвід.

9.2.      Негативні моменти організації життя класу і виховання учнів.

9.3.      Нереалізовані можливості та невикористані резерви.

9.4.      Перспективні цілі та першочергові завдання на найближче майбутнє.

10.       Додатки.

10.1.    Результати підсумкових діагностичних досліджень, анкетувань, опитувань тощо.

10.2.    Відомості про проведення та результати окремих заходів, акцій чи окремих періодів життя класного колективу.

10.3.    Інші аналітичні матеріали.

Орієнтовні питання для складання характеристики класу

І. Загальні відомості про клас: кількість учнів; дівчат, хлопців

ІІ.        Соціально-психологічні особливості учнів

1.         Соціометричний статус (на основі даних соціометрії): лідери, товариші, ізольовані, зневажені. Як здійснюється опора на лідерів.

2.         Ставлення до громадського життя, участь у справах класу, школи окремих учнів, класу в цілому.

3.         Участь у гуртковій роботі.

4.         Ставлення до вчителів. Особливості проведення роботи з батьками, їх ставлення до школи.

5.         Рівень самоврядування, органи самоврядування. Організаторські здібності учнів класу, спілкування в класі.

6.         Рівень вихованості учнів класу.

III.      Особистісні риси учнів класу

1.         Мотиваційне середовище: інтереси, ідеали, переконання.

2.         Самосвідомість: прагнення, самооцінка.

3.         Індивідуально-типологічні особливості школярів: особливості темпераменту, моральні якості.

4.         Особливості психологічного стану деяких учнів.

IV.      Пізнавальні особливості учнів класу

1.         Особливості сприйняття, пам'яті, уваги, мислення, уяви.

2.         Рівень інтелектуального розвитку.

V.        Участь батьків у житті класу, школи

VI.      Педагогічні висновки. Завдання, на виконання яких має спрямовуватися робота з класним колективом (формулюються з огляду на характеристики класу)

ОРІЄНТОВНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ, ЯКОГО ВАЖКО ВИХОВУВАТИ

1.         Загальні дані — вік, освіта, місце проживання.

2.         Фізичний розвиток і стан.

3.         Умови сімейного виховання — склад сім'ї, освіта і посади батьків, матеріальні, житлово-побутові умови, характер стосунків між батьками, батьками та дітьми.

4.         Успішність; причини низької успішності, ставлення до навчальної діяльності, до окремих дисциплін.

5.         Ставлення до праці, як проявляє себе в різних видах праці, в школі й вдома, який вид праці найбільше полюбляє. Повага до праці інших людей.

6.         Суспільна активність, чи має громадські доручення, як ставиться до їх виконання.

7.         Участь у гуртках, спортивних секціях.

8.         Статус у класному колективі, характер взаємин з учителями, товаришами, особливості спілкування.

9. Чи має друзів, які вони, на чому грунтується дружба.

10.       Дисципліна в школі та вдома, які є порушення дисципліни, які застосовувалися засоби впливу.

11.       Навички культурної поведінки.

12.       Особливості пам'яті, уваги, мислення, мовлення.

13.       Найбільш типовий психічний стан (переважає збудження,

гальмування або врівноваженість).

14.       Характер інтересів, ідеалів, потреб, нахилів.

15.       Які моральні якості, риси характеру прагне виховати в собі.

16.       Плани на майбутнє, яку професію думає обрати після закінчення школи.

17.       Особливості розвитку моральних, вольових якостей.

18.       Як використовує вільний час, чим займається, з ким спілкується.

19.       Характер читацьких інтересів.

20.       Особливості позашкільного оточення.

21.       Ставлення до природи, тварин, птахів тощо.

22.       Найвиразніші риси характеру.

23.       З якого віку (класу) характеризується як «важкий»?

24.       Які позитивні властивості мав раніше?

25.       Які позитивні властивості має зараз?

26.       Якими вадами вирізнявся раніше?

27.       Які вади має зараз?

28.       Чи усвідомлює свої вади?

29.       Чи прагне подолати їх?

30.       Загальна моральна спрямованість виховного впливу сім'ї: позитивний, нейтральний, негативний.

           ПЕДАГОГІЧНЕ ДІАГНОСТУВАННЯ

 Діагностичні анкети (зразки)        

Об'єктом педагогічної діагностики є особистість дитини, її сім 'я, колектив школи, класу, а також сам процес виховання та його результативність. Систематичне застосування педагогічної діагностики дозволяє педагогам конкретно і адресно визначати напрями виховання, раціонально планувати процес та використовувати найдоцільніші форми і прийоми.

Багаторазове (через півроку, через рік, 2 роки тощо) комплексне діагностування — за допомогою того самого набору діагностичних карт дозволяє спостерігати за динамікою морального розвитку дитини, групи дітей і вчасно реагувати на зміни, що відбуваються.

На початку кожного навчального року класні керівники школи проводять початкову діагностику, яка тісно пов'язана з плануванням виховного процесу і використовується для вивчення учня (якщо класний колектив новий (5-й клас) і класний керівник не знайомий з класом), для вивчення колективу (в разі, якщо колектив не новий, а класний керівник вперше розпочинає роботу в даному класі) і для доповнення наявної інформації про учнів і клас (за умови, що класний керівник і учні уже знайомі). Після опрацювання результатів плануються різні форми роботи з учнями, класом, батьками.

Другу, поточну (корегувальну), діагностику проводять серед навчального року (на початку II семестру). Така діагностика орієнтує вчителя на зміни, що відбулися з учнями і в класі. Крім того, класні керівники оцінюють правильність попередніх рішень і можуть приймати нові — для удосконалення виховної роботи.

По закінченні навчального року проводиться підсумкове діагностування, яке оцінює проведену роботу і визначає перспективу. Результати діагностики одержують, порівнюючи з конкретними цифрами або нормами оцінювання, з результатами попередніх діагностувань.

 АНКЕТА

(ставлення до школи)

Учень клас   

1.         Що ти вважаєш найважливішим у школі?           

2.         Який день тижня ти любиш?         

3.         Що в школі для тебе найцікавіше (крім уроків)?           

4.         Чим би ти хотів займатись у вільний час?           

5.         Який предмет для тебе найцікавіший?    

6.         Які твої найулюбленіші заняття?              

7.         Який урок ти не любиш? Чому?    

8.         Яким за рейтингом навчальних досягнень ти хотів би бути?

9.         З ким би ти хотів сидіти разом (назви прізвище, ім'я)?

10.       З ким би ти не хотів сидіти за однією партою?   

11.       Яке громадське доручення хотів би мати?          

12.       До кого (з друзів, батьків, учителів) ти звернувся б в найскрут-нішу хвилину, з ким би поділився своїми таємницями?     

АНКЕТА-ТЕСТ

Учень клас   

1.         Як тебе сприймають однокласники?

•          Більшість сприймає мене добре.

•          Ніхто особливо не цікавиться мною.

•          Мені здається, що більшість однокласників не хоче, щоб я був з ними в одному класі.

2.         Як ти оцінюєш своїх однокласників?

•          Наш клас дуже дружний.

•          Наш клас не дуже дружний, але, якби з нами щось проводили, то всі брали б участь.

•          Наш клас зовсім не дружний.

3.         Чи задоволений ти тим, як твої товариші ставляться до тебе?

•          Повністю задоволений.

•          Хотів би, щоб більше дітей зі мною дружили, запрошували в гості, в кіно.

•          Мене не люблять в класі.

4.         Твоя позиція щодо класу.

•          Я хочу, щоб наш клас був дружним.

•          Мені все одно.

•          Я не хочу, щоб проводили якісь заходи, бо не братиму участь. Продовж речення :

Я б не хотів, щоб на уроці...

Я хотів би, щоб не було таких уроків, як...

Найбільше мені подобається на таких уроках, як...

АНКЕТА

для вивчення взаємин у колективі

Учень клас   

1.         Скільки тобі років?

2.         Ти любиш школу?

•          дуже люблю;

•          не люблю;

•          трішки люблю.

3.         Як ти почуваєшся в школі?

•          спокійно;

•          весело;

•          нудно;

•          страшно;

•          комфортно;

•          неспокійно;

•          самотньо.

4.         Які маєш проблеми у взаємовідносинах з однокласниками? _

5.         Яке ставлення до людини переважає у вашому класі?

•          розуміння;

•          байдужість; ,  • насилля;

>     • повага і довіра;

•          співпереживання;

•          переслідування і кепкування;

•          готовність допомогти.

6.         Чи хотів би ти запросити до себе на день народження когось

із учителів?

•          так;

•          ні.

7.         Як би ти охарактеризував взаємовідносини між учнями у вашому

класі?

•          дружба, співпраця, піклування одне про одного і водночас відповідальність перед колективом за свої вчинки;

•          товариські, але не дуже міцні і щирі;

•          цілковита байдужість, ніхто ніким не цікавиться;

•          уявна злагода та прихований тиск тих, хто дужчий;

•          ми всі підкоряємося одному «королю» або групі нахабних і небезпечних;

•          ми весь час сперечаємося і сваримося;

•          взаємовідносини різні, залежно від ситуації.

8.         Найкращим спілкуванням з однокласниками я вважаю:

•          разом вчити уроки;

•          виїздити на природу;

•          брати участь у громадській діяльності;

•          захищати їх від ворогів;

•          триматися від них подалі;

•          проводити вільний час;

•          допомагати тим, хто потребує цього;

7"обговорювати особисті проблеми;

•          святкувати свій день народження;

•          звертатися до них по допомогу.

9. Яке твердження найбільше відповідає твоїй життєвій позиції?

•          я відчуваю потребу завжди безкорисливо допомагати іншим людям;

•          я готовий пожертвувати своїми інтересами заради інших;

•          я намагаюся поєднувати власні інтереси з потребами і інтереса¬ми інших людей;

•          я готовий допомагати людям, якщо це не суперечить моїм інте¬ресам;

•          я намагаюся не турбувати інших через свої особисті проблеми;

•          я можу співчувати іншій людині, але витрачати час на всіляку допомогу не можу;

•          допомагаю іншим, якщо це і мені дає якусь користь;

•          мене не цікавлять інші люди.

10. Хто має втрутитися і допомогти учневі, якщо він став на непра¬вильний шлях (не відвідує школу, порушує закони, вживає наркотики)?

•          ніхто;

•          однокласники;

•          вчителі;

•          батьки;

•          міліція;

•          церква;

•          психолог;

•          соціальний працівник;

•          я особисто.

АНКЕТА-ТЕСТ

 для вивчення моральної орієнтації учня

Учень клас   

1.         Скільки тобі років?

2.         Стать...

3.         Як ти ставишся до поглядів своїх батьків на життя?

•          повністю згоден;

•          майже згоден;

•          багато в чому згоден;

•          повністю не згоден.

4.         Що є найголовнішим у житті (чого б ти хотів домогтися насам¬

перед)?

•          багато грошей;

•          можливість допомагати людям;

•          цікава робота;

•          визнання навколишніх;

•          фізична сила і здоров'я;

•          влада над людьми;

•          сімейна злагода;

•          духовне багатство;

•          поважна посада;

•          моральна досконалість;

•          успішний бізнес;

•         інше                

5.         Як ти ставишся до людей інших рас і національностей:

•          неприязно, з ненавистю;

•          спокійно;

•          вивчаю, цікавлюсь;

•          вважаю рівними собі;

•          готовий до дружби і співпраці;

•          не бачу проблеми.

6.         З якими твердженнями ти погоджуєшся?

•          піклування про тих, хто навколо тебе, — важлива якість людини;

•          дбати про процвітання своєї країни — головне для громадянина;

•          людина має дбати лише про свою сім'ю;

•          людина має дбати тільки про себе.

7.         З якими судженнями ти погоджуєшся?

•          людина відповідає за все, що відбувається навколо;

•          людина відповідає тільки за свої вчинки;

•          людина відповідає за свою сім'ю і близьких людей;

•          людина відповідає за долю світу, довкілля.

8.         Яка з життєвих позицій є твоєю?

•          я поважаю кожну людину, якщо вона не злочинець;

•          я поважаю тільки близьких друзів;

•          я поважаю тільки багатих і знаменитих;

•          я поважаю тільки старших;

•          я не мушу будь-кого поважати.

9. Праця для людини — це:

•          реалізація власних сил і можливостей;

•          неприємний обов'язок;

•          потреба здорового організму.

10.       Яке із наведених суджень ти поділяєш?

•          у колективі почуваєшся сильнішим, здається, ідо виростають крила;

•          колектив допомагає жити, вчитися, підтримує у важкі хвилини;

•          колектив обмежує свободу людини;

•          людина в колективі перетворюється на піщинку.

11.       У тебе приязні стосунки з однокласниками:

•          безперечно; так; не знаю; ні; ні в якому разі.

12.       Які дії, вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше шануєш?  

Які дії, негативні вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше засуджуєш?    .

13.       Які теми, висвітлювані у кінофільмах, в телепередачах, тебе найбільше цікавлять?

•          кримінальна хроніка; події в світі; досягнення науки, техніки; проблеми моралі; класична музика; політика; бізнес; спорт; релігія; рок-музика; фантастика; пригоди; комедії і шоу; фільми жахів; детективи; життя тварин; проблеми сім'ї.

14.       Хто твій улюблений герой (кіно, телебачення, література)      

15.       Як часто ти пропускаєш уроки?

•          ніколи; випадково; іноді; часто; дуже часто.

16.       Чому ти пропускаєш уроки?

•          мені нудно;

•          мені не подобається навчання;

•          за пропозицією друзів.

 

БАТЬКИ І ДІТИ

Поради психолога

Т.МАРХАНОВА, соціальний педагог Ірпінської ЗОШ І —III ступенів № 12, Київська область    

Для того, щоб ближче познайомитися із своїми учнями, зрозуміти, як вони почуваються у сім "і, запропонуйте батькам ці запитання. Відповіді (кількість балів) можна обговорити на батьківських зборах і порадити батькам, як їм слід поводитися.

1.         Чи знаєте ви здібності своєї дитини?

  • ні        0
  • намагаюся взнати     3         
  • так      5

2.         Чи вирішуєте разом із дитиною її особисті проблеми?

  • у дитини проблем не буває 0
  • навряд чи       З
  • думаю, що так          5

3.         Що ви можете сказати про темперамент своєї дитини?

  • нічого 0
  • подібний до мого     З
  • знаю і зважаю на нього       5

4.         Чи звертаєте ви увагу          на фізичний стан своєї дитини

(поставу і т.д)?

  • не маю часу   0
  • думаю, шо так          З
  • вважаю, що це дуже важливо       5

5.         Музика, образотворче мистецтво, художня література

допомагають виховуванню в дитини почуття краси, гармонії?

  • це марнування часу  0
  • не знаю          З
  • здається, так  5

6.         Якщо дитина вчинила негарно, чи розумієте ви, що це може

бути результатом вашого неправильного виховання?

  • цього не може бути  0
  • не знаю          З
  • можливо        5

7.         Приходячи  з роботи у розлюченому  стані,  ви   часто

вихлюпуєте свій гнів на дитину?

  • так      0
  • не замислююся над цим      З
  • намагаюсь контролювати свої емоції і залишати за дверима домівки проблеми, які стосуються роботи            5

8.         Якби вам запропонували цікаву подорож, чи взяли б ви з собою дитину?

  • люблю відпочивати на самоті        0
  • не знаю          З
  • обов'язково, якщо це
  • було б можливо        5

9.         Якщо вчитель  нарікатиме  на  вашу дитину,  ви  зразу розлютитесь?

  • так      0
  • дивлячись за що       З
  • вислухаю дитину і постараюсь розібратись у суті речей           5

10.       Як ви вважаєте: дитина скоріше прислухається до вашої думки, ніж до думки когось іншого (свого товариша)?

  • гадаю, що ні  0
  • безперечно    З
  • гадаю, що моя думка має для неї вагу      5

0—20. Батьки мають приділяти своїм дітям якомога більше уваги.

21—35. Батьки звертають увагу на проблеми своїх дітей, але повністю вирішувати їх не мають або можливостей, або знань, або часу.

36—50. Гарні стосунки в сім'ї дозволяють спільно розв'язувати проблемні ситуації, прекрасно розуміти одне одного. Але не слід забувати про виховання самостійності і самодостатності.

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Дивосвіт
Переглядів: 314 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт


СВЯТА ТА ПОДІЇ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

НОВИНИ ОСВІТИ

НОВИНИ ХАНО

Моя кнопка

ПОГОДА
Вільшана 

Пошук

Корисні сайти


Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites


  • Copyright MyCorp © 2024 Лебединська Катерина Олександрівна
    uCoz